BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Selasa, 24 November 2009

TIPS BERTUDUNG BAGI MUSLIMAH

Wajah
Wajah atau muka anda pasti berubah apabila memakai tudung. Pilihla tudung yang bersesuaian dengan wajah anda. Jika wajah anda bulat jangan memakai tudung daripada material yag lembut contonhnya satin. Ia akan membuatkan muka anda bertambah bulat. Jika anda ingin memakai tudung jenis satin atau tudung yang kainnya lembut pilihlah anak tudung yang mempunyai awrning keras dihadapan. Anda perlu seimbangkan antara warna pakaian dan juga tudung. Anda tidak perlu takut untuk menggayakan pelbagai jenis model tudung tetapi pastikan anda tahu teknik pemakaian yang betul.

Rambut

Rambut adalah mahkota wanita sekaligus merupakan aurat wanita. Untuk pengetahuan anda rambut yang ditutup biasanya mudah berbinyak dan berbau. Tetapi usah bimbang, ada jalan penyelesaiannya. Sebelum memakai tudung pastikan rambut anda telah dikeringkan terlebih dahulu. Cucilah rambut anda setiap hari bersama-sama conditioner yang sesuai. Jangan lupa gunakanlah minyak zaitun kerana minyak zaitun dapat menguatkan akar rambut supaya tidak cepat putus. Bagi anda yang mempunyai masa dan wang yang lebih jangan lupa memanjakan rambut anda. Buatlah perawatan untuk rambut anda contohnya rawatan steam. Pasti rambut anda akan kekal sihat, cantik dan bersinar walaupun bertudung.

Pakaian

Pilihlah pakaian yang sesuai dengan situasi anda. Jika anda pergi ke pejabat pilihlah pakaian yang lebih formal. Contohnya sepasang suite krim dipadan dengan kemeja dan tudung warna senada pasti menarik dan anda tampil lebih bergaya setiap hari.

0 ulasan: